CollectionDX Network

Toy Fair 2011 EMCE Toys - "Make Your Own Zombie" Action Figure Customizing Kit

Comments

4 comments posted
EMCE Toys- Making toys FUN again!

First off thanks to you folks at collectiondx for the interview and footage of EMCE toys.

This new "Zombie Kit" is amazing on so many levels. Not only is it more modern MEGO goodness, it's also 1.) Tons of fun for customizers, 2.) A really good bang for your buck, 3.) Inspiring for the creative types, 4.) and most importantly FUN for the collector and kids alike.

The fourth point to me is the most important seeing that EMCE has knocked it out of the box when it comes to "WHY" a kid would want these. It gives them something to do. IMO kids are so entrenched in video games that a simple action figure doesn't cut it. However the ability to build your own zombie and make it as gruesome as the ones found in "Resident Evil" is a win-win.

Bravo EMCE!

jimsmegos's picture
Posted by jimsmegos on 23 February, 2011 - 12:16
Not just for kids :)

Well let's not forget that these are cool even for the big kids. I seriously want some Mego Star Trek figures to zombify myself and I'm 39. LOL

Atom's picture
Posted by Atom on 23 February, 2011 - 15:36
Atom and I walked away

Atom and I walked away sincerely impressed with what EMCE had to offer. Out of the booths we visited they were really the only ones truly passionate with their stuff. They took the time to show us everything and really talk about their products. It wasn't a memorized speech and ok, you're done- NEXT! type of thing. They even spent time chatting with us after shooting our footage and even told us about cool stuff at other booths.

I think what they did with the zombies is an excellent idea. It allows creativity and imagination on the hobbyists part instead of buying a mass produced figure. It be kind of cool to see what you guys come up with if you end up picking up a kit. Maybe make zombies of the CDX staff haha

chachipower's picture
Posted by chachipower on 24 February, 2011 - 09:09
Atom and ChachiPower. Brilliant coverage!

Atom and ChachiPower. Brilliant coverage!

Every post was as good as the last, and I have a good idea now of what items are going to be released.

That Zombie kit is top notch! Again, I don't collect Zombies but that looks like a hell of a lot of fun to build!

Cheers!
LF

Modcineaste's picture
Posted by Modcineaste on 24 February, 2011 - 11:29
 
CollectionDX OtakuDX Love is Pop WTF Toy Chogokin.net